نُفذت وصيته الأولى بعد 60 عاماً من كتابتها، والثانية بعد موته بيومين!.. قصة الجثة التي تحضر الاجتماعات منذ 180 عاماً

عربي بوست
تم النشر: 2018/07/14 الساعة 05:43 بتوقيت غرينتش
تم التحديث: 2018/07/14 الساعة 05:43 بتوقيت غرينتش
"Auto-Icon" of The philosopher and jurist Jeremy Bentham (1748-1832). He is often credited with being one of the founders of the University of London, the forerunner of today's University College London. This is not, in fact, true. Bentham was eighty years of age when the new University opened its doors in 1828, and took no part in the campaign to bring it into being. Yet although Bentham played no direct part in the establishment of UCL, he still deserves to be considered as its spiritual father. Many of the founders, particularly James Mill (1773-1836) and Henry Brougham (1778-1868), held him in high esteem, and their project embodied many of his ideas on education and society.

يعتبر جيرمي بنثام واحداً من أهم الفلاسفة الإنكليز حيث يصنف كمؤسس للعديد من النظريات الأخلاقية، كما يتجه كثيرون لتلقيبه بالأب الروحي للنظرية النفعية المعاصرة. إضافة لكل ذلك، امتهن جيرمي بنثام المحاماة ليدون التاريخ اسمه ضمن قائمة أشهر المحامين في تاريخ البشرية.

فضلاً عن ذلك قدّم هذا الرجل مقترحات جريئة لإدخال عدد من الإصلاحات على المجتمع الإنكليزي في سعي منه لدعم الطابع الإنساني حيث اقترح إجهاض العبودية وإلغاء عقوبة الإعدام والتعذيب وفصل الدين عن السياسة وسن قوانين جديدة تضمن حرية التعبير عن الرأي وتساوي بين الرجل والمرأة كما ناضل بنثام خلال مسيرته دفاعاً عن فكرة حقوق الحيوان.